Digital ProductDiakonie Hamburg

Job portal

In addition to our work on the corporate site for the Diakonische Werk Hamburg we were asked to set up the job portal pflege-jobs.hamburg , allowing the 300-plus member institutions of this welfare and social work agency to advertise jobs for skilled workers in caring for the aged in one place. Pflege-jobs.hamburg is part of the recruitment drive “Mehr als Pflege. Diakonie”, with which them welfare care institutions are actively leading the way to counter the lack of skilled and young workers in elderly care.

Der Auftraggeber der Kampagne ist Diakonie Pflegt, ein Netzwerk von über 80 diakonischen Pflegeeinrichtungen in Hamburg mit über 4.000 Altenpflege-Fachkräften und über 320 Auszubildenden in ambulanten Diensten, stationären Pflegeeinrichtungen, Tagespflegen, Wohn-Pflege-Gemeinschaften, palliativen Fachpflegediensten oder Hospizen. Zentrales Ziel der Kampagne ist es, die Einrichtungen der Diakonie als attraktive Arbeitgeber bekannter zu machen, die Vielfalt diakonischer Arbeit darzustellen und Jobsuchende mit den diakonischen Arbeitgebern zu verknüpfen. Aktuell werden 150 Stellenangebote von über 80 Arbeitgebern aus allen Bereichen der Altenpflege angeboten. Die Kontaktaufnahme mit den potentiellen Arbeitgebern ist einfach, Bewerbungen können direkt verschickt werden, bei Fragen helfen Serviceangebote und die Arbeitgeber sind mit Profilen vertreten.

The campaign’s client is Diakonie Pflegt, a network of over 80 welfare care agencies in Hamburg with more than 4,000 care staff and more than 320 trainees working in outpatient services, inpatient facilities, day care centres, residential care communities, palliative care services and hospices. The main aim of the campaign is to make the Diakonie’s institutions better known as an attractive employer, present the variety of work available in welfare and to link job seekers with the employers who are affiliated with the Diakonie. There are currently 150 job openings on offer from over 80 employers in all areas of care for the elderly. Contacting potential employers is simple: applications can be sent direct. In the event of questions, help is offered and employers are represented with profiles.

The campaign was designed by the Rogge und Pott agency. We have undertaken the concept, design and technical implementation for the web and have taken care to integrate the new offering seamlessly into the Diakonie’s existing web landscape.

… more about the project

Visit project

Our services
  • concept
  • implementation
  • quality management
  • server administration
  • continuing revolution